گیگاداک

گیگاداک

گیگاداک

گیگاداک

گیگاداک

گیگاداک

کلمات کلیدی

.

دانلود هبلکس یا بتن سبک چیست؟

پرسشنامه ابراز وجود (گمبریل و ریچی

1975).

تئوریها و عوامل زمینه ساز فرسودگی زناشویی و راه های مقابله با آن.

پرسشنامه خودپنداره ریاضی (صالح صدق پور و همکاران

دانلود 12 جزوه آموزش هیپنوتیزم و مانیه تیزم

تبلیغات انبوه و نامحدود در تلگرام

پاورپوینت انواع اختلالات خلقی و شخصیتی

پروژه فروشگاه اینترنتی با PHP

پاورپوینت تحلیل مدرسه Burntwood بریتانیا

پاورپوینت بررسی طرح درس جامعه شناسی کار و بیکاری

جواب تمرینات کتاب 3 American English File Workbook

پاورپوینت تصمیم گیری و حل مسئله

فوبی اجتماعی اضطراب

آموزش نرم افزار GeneRunner

1396)

پاورپوینت نظریه X و Y داگلاس مک گریگور.

دانلود تست هوش وکسلر بزرگسالان (WAIS-R) دکتر براهنی و همکاران

پاورپوینت آنچه مردان باید در مورد خود و همسرانشان بدانند.

دانلود تحقیق هوش هیجانی و زندگی زناشویی با فرمت ورد

ترجمه مقاله تاریخ حسابداری و انتقال سرمایه داری در انگلستان

پروژه طراحی

تحلیل و آنالیز بالابر دو ستونه اتومبیل

پاورپوینت روان درمانی مراجع محور کارل راجرز

دانلود نقشه هواپیمای فومی f 22

تصویر سازی کدینگ فوق العاده راحت و آسان 100 درصد تضمینی

نظم دهنده پلاستیکی لباس

پاورپوینت آموزش و توسعه نیروی انسانی

دانلود پروژه بررسی مشکلات امنیتی در تجارت الکترونیک

پیوندها

ریشه های خود تنظیمی و شکل گیری آن و بررسی ویژگی های یادگیرنده خودتنظیم

هدف از این تحقیق پایان نامه ریشه های خود تنظیمی و شکل گیری آن و بررسی ویژگی های یادگیرنده خودتنظیم می باشد.


مشخصات فایل
 

تعداد صفحات 36
حجم 248 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی


توضیحات کامل
 

هدف از این تحقیق پایان نامه ریشه های خود تنظیمی و شکل گیری آن و بررسی ویژگی های یادگیرنده خودتنظیم  می باشد.

 

 

 

 

زیمرمن (1986) معتقد است که فـراگیرن خودتنظیم ، اهداف مشخصی برای خود در نظر می گیرند و برای دستیابی به آنها راهبردهایی را به کار می برند. این یادگیرندگان ، خود شروع به یادگیری می کنند ، بر پیشرفت خود نظارت دارند و آن ارزیابی می کنند . انگیزش درونی و خود – انگیختگی در عمل از دیگر ویژگیهای خودتنظیم است. یادگیرنده های خودتنظیم ، راهکارهای شناختی مناسب را به کار می گیرند و از نظر تحصیلی ، انگیزه لازم را دارند. فراگیرانی که در یادگیری خود تنظیم فعالند از راهکارهای شناختی یادگیری از قبیل تکرار منظم ، بسط و سازماندهی استفاده می نماند. 

 


یادگیرنده های خودتنظیم در برنامه ریزی و سازماندهی یادگیری ، مدیریت زمان و برنامه ریزی زمانی ، هدف گذاری ، کنترل خود و خود ارزیابی نسبت به دیگران برتری دارند( اشنایدر و دیگران ، 1989 به نقل از غلامی ،1382).نشانه های یادگیرنده خودتنظیم عبارت است از هدفمند بودن ، مدیریت زمان ، تمرین معنادار و جهت دار ، کاربرد مناسب راهبردهای شناختی و فراشناختی و احساس خودکارآمدی (زیمرمن،1994،زیمرمن و باس به نقل از امینی،1380).

 


یادگیرندگان خودتنظیم ، تکلیفهای خود را طراحی و بررسی می کنندو از فرایندهای تفکر خود، آگاهی دارند و از راهبرهای شناختی برای کسب اهدافشان بهره می جویند (کدیور،1386) . یادگیرندگان خود تنظیم ، اهدافی برای یک تکلیف برمی گزینند و از رادهبردهای مناسبی برای کسب این اهداف استفاده می کنند، آنها پیشرفت خودشان را نظارت و کنترل می کنند و راهبردهای یادگیری خودشان را تا حدی که لازم باشد، تنظیم می نمایند.به طور خلاصه ، یادگیرندگان خودتنظیم ، فعالانه جنبه های مهم شناخت و رفتار و محیط را برای کسب اهداف یادگیری خودشان ، کنترل می کنند(لینچ  2004 به نقل از نیکدل،1385).

 

 

 

ویژگی های افراد خودتنظیم را میتوان در مقوله های زیر خلاصه کرد:

هدفمند بودن ، بدین معنا که این افراد اهداف مشخصی دارند و رفتارهای به خصوصی را برای دستیابی به مقاصد خود در پیش می گیرند. چنین افرادی بر راهبردها و اعمال خود نظارت کرده و آنها را به منظور دستیابی به موفقیت ، جرح و تعدیل می کنند.
استفاده از راهبردهای شناختی و فراشناختی ، بدین معنا که این افراد هنگام روبه رو شدن با مسایل و مشکلات از راهبردهای شناختی و فراشناختی همچون برنامه ریزی ، نظارت و کنترل هشیارانه ، طرح ریزی هدف و مرور ذهنی و غیره استفاده می کنند.
احساس خودکارآمدی بالا.
برنامه ریزی مناسب.
خودکنترلی و نظارت بر خود.
رضایت مندی و اشتیاق.
مدیریت زمان.
کنترل هیجانات.
تقویت خود.
مدیریت مطلوب.(عرب زاده،1387)

 

 

 

 


فهرست مطالب

تعریف نظری خودتنظیمی در یادگیری 

تعریف عملیاتی خودتنظیمی در یادگیری 

2-2- یادگیری خودتنظیمی    25
2-2-1-  مولفه های خودتنظیمی    26
2-2-2- ویژگی های یادگیرنده خود تنظیم    27
2-2-3- ریشه های خود تنظیمی و شکل گیری آن    29
2-2-4-  نظریه های خودتنظیمی    30
2-2-4-الف- نظریه های کنشگر    31
2-2-4-ب- پدیدار شناسان و خودتنظیمی    31
2-2-4-ج- دیدگاههای پردازش اطلاعات درباره ی یادگیری خودتنظیم    32
2-2-4-د- نظریه اراده گرایان    33
2-2-4-و- تقسیم بندی مبتنی بر نظریه ویگوتسکی    33
2-2-4-هـ نظریه شناختی- اجتماعی    34


یشینه تحقیقاتی 
پیشینه داخلی
پیشینه خارجی 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

  • امین پورحسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی