- ۰ نظر
- ۳۱ مرداد ۹۸ ، ۱۰:۳۴
طراحی پل بتنی بوسیله نرم افزار sap2000 بهمراه فایل مدلسازی در این قسمت جزوه آموزشی که سومین قسمت ازسری جزوه های آموزشی بنده در ارتباط با طراحی ومدلسازی پل میباشد سعی شده ابتدا مقدماتی درخصوص اجزای سازه ای پل صبحت شود ودر ادامه به مدلسازی وتحلیل پل با عرشه دال درجا ریز توسط نرم افزار به صورت مرحله به مرحله بهمراه تصویر که شامل نحوه مدل سازی عرشه و اصلاح هندسی عرشه ، تعریف خطوط عبور ،نحوه معرفی بارکامیون |
دسته بندی | عمران |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 5800 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 53 |
در این قسمت جزوه آموزشی که سومین قسمت ازسری جزوه های آموزشی بنده در ارتباط با طراحی ومدلسازی پل میباشد سعی شده ابتدا مقدماتی درخصوص اجزای سازه ای پل صبحت شود ودر ادامه به مدلسازی وتحلیل پل با عرشه دال درجا ریز توسط نرم افزار به صورت مرحله به مرحله بهمراه تصویر که شامل نحوه مدل سازی عرشه و اصلاح هندسی عرشه ، تعریف خطوط عبور ،نحوه معرفی بارکامیون استاندارد،ضریب ضربه MOVING LOAD ،تعیین ضخامت دال عرشه، معرفی بار Impact factor و نحوه اعمال آن دربارگذاری پرداخته می شود.
اعتیاد به مواد مخدر، روانشناسی معتاد و دارو درمانی اعتیاد کلیه معتادان انسان هایی ظریف و زود رنج هستند و در بین معتادان فردی که اراده قوی داشته باشد تاکنون مشاهده نشده است |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 486 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 216 |
معتادان به مواد مخدر خود را فهیم تر از دیگران می دانند به ویژه در حالت خماری خود را صاحب حق دانسته و از همه طلبکار و متوقع هستند و در رابطه با انجام نشدن کارها و خواسته هایشان و خطاهای زندگی شان همه را مقصر می دانند جز خودشان، چرا که بارزترین خصیصه روانی آن ها، خود شیفتگی است. آن ها رفیق بد و همسر ناسازگار یا رفتار نادرست والدین را به عنوان عوامل گرایش خود به اعتیاد در اولویت قرار می دهند.کلیه معتادان انسان هایی ظریف و زود رنج هستند و در بین معتادان فردی که اراده قوی داشته باشد تاکنون مشاهده نشده است. لذا کسانی که پایداری و ثبات روانی ضعیف دارند یا به قول خودشان لطیف می باشند بیشتر گرایش به مواد مخدر پیدا می کنند و این ها بیشتر مصرف مواد را تفننی آغاز کرده اند که اندک اندک به صورت نیازشان در می آید
پرگویی و احیاناً دروغ گویی به خصوص در حالت نشئگی از خصایص دیگر شخصیتی آن ها است. بیشتر آن ها به نگرش های فلسفی روی می آورند و بر پوچی دنیا اشاره می کنند و این نگرش را که در اثر اعتیاد حاصل شده، جهان بینی و ژرف بینی خود نسبت می دهند و این دیدگاه ممکن است به افسردگی عمیق، خودکشی و کناره گیری از کار و فعالیت اجتماعی منجر شود.
با پیشرفت مصرف تغییرات رفتاری و شخصیتی زیادی در فرد به وجود می آید از مهم ترین تغییر آن ها این است که معتاد را به موجودی زبون و ذلیل بدل می سازد و ضعف و ناتوانی و ترس زیادی بر او تحمیل می کند.
افراد معتاد به هیچ چیز و هیچ کس وفادار نیستند و تنها سعی آن ها در به دست آوردن مواد مخدر مورد نیازشان است.
بیشتر آن ها لذت طلب و خشن هستند و حتی بعد از مصرف مواد از هر کار و هر چیزی لذت می برند. ولی با این حال زود رنج و خشن هستند و بسیار متوقع.
از لحاظ عاطفی در برابر هیچ کس و هیچ چیز احساس مسئولیت نمی کنند و مردم و اطرافیان را مسئوول رفتار خود می دانند.
بنابراین برای جلوگیری از اعتیاد مجدد باید به نکاتی توجه داشته باشیم. این مرحله تنها با استفاده از داروی بی زاری موسوم به نالتروکسون که بین معتادان به این عنوان معروف گشته میسر نیست.
نالتروکسون که به صورت کپسول های ۲۵ میلی گرمی و ۵۰ میلی گرمی در داروخانه ها موجود است. در واقع یک آنتاگونیست (ضد مورفین) است و با مصرف روزانه این دارو گیرنده های مورفین در بدن فرد اشغال می شود و حتی در صورت حضور فرد در محیطی که تریاک کشیده می شود فرد دچار حالت تهوع گشته و این وضعیت اندک اندک باعث بی زاری وی از این ماده می شود و در نتیجه از حضور در جمع معتادین و مصرف مجدد ماده مخدر دور می ماند. نکته قابل توجه آن است که اگر فرد از روی ناآگاهی مثلاً تریاک مصرف کند در عرض مدت کوتاهی دچار شوک گشته و مرگ او قطعی است. لذا تجویز این دارو باید زمانی آغاز شود که حتی یک میلی گرم مورفین یا ماده مخدر در خون شخص نباشد و آزمایش خون او از نظر مواد مورفینی کاملاً مفید باشد چرا که در غیر این صورت تشنج و عوارض مرگباری به دنبال خواهد داشت اگر خودسرانه به مصرف دارو اقدام شود.
پاورپوینت کتاب بررسی مسائل اجتماعی ایران (گروه مؤلفان) دانلود پاورپوینت کتاب بررسی مسائل اجتماعی ایران (گروه مولفان)، در قالب ppt و در 408 اسلاید، قابل ویرایش، شامل فصل اول طرح مسائل اجتماعی در ایران، فصل دوم تحول جمعیتی و پیامدهای مسئله آفرین آن، فصل سوم ریشه یابی علل غیراقتصادی نابسامانی اقتصادی ( در استانه برنامه سوم)، |
دسته بندی | علوم اجتماعی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1072 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 408 |
دانلود پاورپوینت کتاب بررسی مسائل اجتماعی ایران ( گروه مؤلفان)، در قالب ppt و در 408 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
فصل اول: طرح مسائل اجتماعی در ایران
منظور از مسائل اجتماعی چیست؟
مسائل اجتماعی دارای چه ویژگیهایی هستند؟
بعد کیفی و ربط ارزشی داشتن مسائل اجتماعی
تنوع و تکثر مسائل اجتماعی
وجود محقق و محققان آشنا با بینشها و روشهای جامعهشناختی
قانونمند بودن مسائل اجتماعی
کثیرالابعاد بودن و بین رشتهای بودن مسائل اجتماعی
قابل کنترل بودن مسائل اجتماعی
شرایط و استلزامات تشخیص مسائل اجتماعی کدامند؟
وجود محقق و محققان آشنا با بینشها و روشهای جامعهشناختی
دیدگاههای کلان واقعیتگرا و ساختگرا
دیدگاههای خُرد رفتارگرا
دیدگاه کنش متقابل نمادی
دیدگاههای جامعهشناسی پدیداری و روششناسی مردمی
فضای فکری و اجتماعی لازم برای طرح مسائل اجتماعی
اهداف مورد توجه در طرح مسائل اجتماعی
تیپولوژی و توصیف مسائل اجتماعی
طبقهبندی مسائل اجتماعی برحسب حوزههای نرمافزاری یا سختافزاری
تحلیل و ریشهیابی مسائل اجتماعی
ارائهی راه حلهای مناسب برای اصلاح، رفع و پیشگیری از مسائل اجتماعی
ضرورت و اهمیت طرح مسائل اجتماعی
فصل دوم: تحول جمعیتی و پیامدهای مسئله آفرین آن
تعداد جمعیت
جمعیت و اشتغال
تحولات جمعیت و خانواده
فصل سوم: ریشه یابی علل غیراقتصادی نابسامانی اقتصادی ( در استانه برنامه سوم)
تصویری از اقتصاد نابسامان
بخش خصوصی در برنامهی سوم
فصل چهارم: چالش های اشتغال و بازار کار کشور
وضع موجود اشتغال و بیکاری: آخرین تصویر
جنبههای آسیبزای مستتر در پدیدهی بیکاری جمعیت کشور
علل و عوامل ریشهای بحران بیکاری
فصل پنجم: آموزش عالی و بیکاری تحصیل کرده ها
دلایل تقاضا برای آموزش عالی
مدرکگرایی به جای کارایی
فصل ششم: ابعاد و کارکردهای سرمایه اجتماعی و پیامدهای حاصل از فرسایش آن
تعریف سرمایهی اجتماعی و اجزای آن
تاریخچهی مفهوم سرمایهی اجتماعی و تعریف آن
نظرات بوردیو در زمینه سرمایهی اجتماعی
نظرات کُلمن در زمینه سرمایهی اجتماعی
نظرات پوتنام در زمینه سرمایهی اجتماعی
اجزای سرمایهی اجتماعی
اعتماد
دیدگاه فوکویاما در زمینه اعتماد
پیوندها
اعتماد و پیوندهای بین گروهی
روند سرمایهی اجتماعی در ایران
فصل هفتم: تعارض سنت و مدرنیته در عرصه توسعه اجتماعی ایران
رویکردهای کلاسیک نسبت به سنت و مدرنیته
گسست یا تعارض: گذار مدرنیته از درون سنت
جهانی شدن
الگوهای محلی
مشکل تحمیل الگوی جهانی بر الگوهای محلی
فصل هشتم: ضرورت اصلاح ساختار اداری
نارساییهای نظام اداری
فساد اداری
فساد اداری در بوروکراسی نوین ایران
فصل نهم: بررسی ماهیت و ابعاد شکل گیری مسئله جوانان
مروری بر مهمترین ویژگیهای اقتصادی ـ اجتماعی جوانان
مباحث محوری در تبیین مسائل جوانان
نداشتن هویت ثابت
نداشتن هویت واحد
ابعاد جهانی تغییرات جوانان
ابعاد جهانی تغییرات جوانان
رویکردی روانشناسی
عمومی بودن تغییرات
بیرونی بودن علل و منشأ تغییرات
نگاه ارزشمدارانه به تغییرات
فصل دهم: تحلیل جامعه شناختی مسکن شهری در ایران، اسکان غیر رسمی
چارچوبهای نظری مرتبط با مسکن شهری
فصل یازدهم: مسائل جامعه شناختی اجتماعات روستایی در ایران
نبود مدیریت اجتماعی و تولیدی در روستاها
بالا بودن میزان مهاجرتهای روستایی
ریشهیابی مسائل اجتماعی روستاهای کشور
علل اصلی مانع از جهتگیری جامعهشناسی رسمی روستایی
فصل دوازدهم: خشونت خانوادگی ، خشونت اجتماعی
طبقهبندی گالتونگ ازخشونت
دیدگاه نظریهپردازان فمینیستی
خشونت خانوادگی در ایران
فصل سیزدهم: عوامل زمینه ساز تن دادن زنان به روسپیگری
مقدمه و تاریخچه
فصل چهاردهم: علل ساختاری اعتیاد در ایران
دیدگاه جکیانگ
تغییرات ساختاری، به عنوان راه حل
فصل پانزدهم: فرار مغزها، بحثی نظری درباره مهاجرت نیروی انسانی پرورده
پیشینة تحقیق
رابطة نظام آموزشی و فرار مغزها
تعریف «فرار مغزها»
عوامل برانگیزاننده و شکلدهندهی فرار مغزها
ابعاد شکل دهنده «فرار مغزها»
بُعد سیاسی فرار مغزها
بُعد اقتصادی فرار مغزها
بُعد اجتماعی فرار مغزها
بُعد فردی و روانشناختی فرار مغزها
نتیجهگیری
فصل شانزدهم: قدرت، سایت های اقتصادی و فساد
تعریف فساد: رابطة قدرت و ثروت
ساختار نظامهای سیاسی و فساد
جهانی شدن و فساد
نفت، ساختار سیاسی، فساد
تأثیر فساد بر رشد و توسعهی اقتصادی و شاخصهای اجتماعی
فساد مانعی پیشروی اصلاحات
راههای مقابله با فساد
توضیحات:
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.
بررسی عوامل موثر در ایجاد سازمان های یادگیرنده فصل اول پایان نامه یا طرح پژوهشی با عنوان یادگیری سازمانی |
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 86 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 7 |
بررسی عوامل موثر در ایجاد سازمان های یادگیرنده
مقدمه:
در دنیای پیچیده و متغیر امروز رمزبقای سازمانها، توانایی آنها در کسب دانش و اطلاعات مورد نیاز میباشد. از طرفی پیچیدگی روزافزون و پویایی محیط منجر به ایجاد فضای عدم اطمینان و ناپایداری برای سازمانها و گروهها شدهاست و سازمانها برای حفظ و بقای خود در این شرایط نیازمند توسعه آگاهیها نسبت به محیط و افزایش دانش سازمانی میباشند. در این فضای رقابتی و پرتغییر سازمانهایی امکان بقا و رشد را دارند که توانایی یادگیری سازمانی داشته و بتوانند از تغییر و تحولات محیطی و تجربیات درون سازمانی و برون سازمانی دانش مورد نیاز سازمانی را فراگرفته و به سازمانهای یادگیرنده تبدیلشوند.پیتر سنگه معتقد است که در آینده،یا سازمانها یادگیرنده هستند و یا به تدریج رو به نابودی و زوال پیش خواهند رفت
امروزه دیگر سازمانهای بزرگ و پیچیدهای که دهههای قبل به وجود آمده بودند، کارساز نیستند و شبیه دایناسورهایی که توان تطبیق خود را با محیط نداشته و محکوم به فنا شدند، سازمانهای بزرگ با ساختارهای سنتی توان و انعطاف لازم جهت همسویی با تغییرات محیط پیرامونی به ویژه با توجه به جهانی شدن را ندارند و برای بقای خود ناچارند یا تغییر ساختار دهند یا خود را به ابزارهایی مجهز کنند تا توان مقابله با تغییرات جهانی را بدست آورند. یکی از این ابزارها، ایجاد و نهادینه کردن یادگیری سازمانی است
درحقیقت یادگیری سازمانی تلاشی برای یافتن راههای ایجاد مزیتهای رقابتی پایدار برای سازمان میباشد و درسازمانهای یادگیرنده کارکنان از یادگیری مسائل روزمره خارج شده و بیشتر فرا میگیرند که به دانش و توانایی خود در انجام متناسب کارها بیافزایند. پژوهش حاضر به دنبال شناسایی عوامل و موانع فراروی یادگیری سازمانی و ایجاد سازمان یادگیرنده در شرکت ملی پخش فراوردههای نفتی ایران میباشد تا با شناسایی این موانع راهکارهای مناسبی پیشنهاد نماید.
خلاصه و نتیجه گیری فصل سوم
روش تحقیق در این پژوهش، روش پیمایشی یازمینهیابی است . این روش، به توضیح دقیق موضوع تحقیق و چگونگی وضع موجود میپردازد و نتایج آن را کاربردی مینماید .
برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه که رایجترین و متداولترین ابزار در تحقیق پیمایشی است، استفاده شده و پرسشنامه این تحقیق بر اساس طیف لیکرت طراحی گردیده است .
پایایی پرسشنامه با استفاده از به دست آوردن ضریب آلفای کرونباخ از طریق رایانه و برنامه SPSSو روایی آن توسط صاحب نظران (اعتبار محتوا) تأیید گردیده است.
بررسی افکار و احوالات امین الدوله میرزا علی خان معروف به امین الدوله به سال1260هجری قمری(1222هجری شمسی)در تهران متولد شد وی فرزند میرزا محمدخان مجدالملک (سینکی لواسانی) که وی خواهر زاده میرزا آقا خان نوری دومین صدراعظم ناصر الدین شاه بوده است |
دسته بندی | تاریخ و ادبیات |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 541 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 210 |
میرزا علی خان معروف به امین الدوله به سال1260هجری قمری(1222هجری شمسی)در تهران متولد شد. وی فرزند میرزا محمدخان مجدالملک (سینکی لواسانی) که وی خواهر زاده میرزا آقا خان نوری دومین صدراعظم ناصر الدین شاه بوده است.
امین الدوله خط و انشاء را از پدر آموخت، مقدمات زبان عربی را در تهران آموخته بود. و در سفری که همراه پدر به بغداد رفت به تکمیل زبان عربی و آموزش زبان ترکیبی اسلامبولی پرداخت وقتی پدرش مجد الملک به کارپردازی آذربایجان منصوب شد همراه پدر بود. و در آنجا زبان فرانسه را آموخت و همان وقت به آموزش ترکی آذربایجان مشغول شد.
پس از مراجعت از بغداد و خدمت در حضور شاه نیابت اول وزارت خارجه در سن نوزده سالگی به او داده شد ضمن نیابت اول جزء پیشخدمتان خاصه شاه گردید و مفتخر به لقب منشی حضور تا سال1290 ، در سال 1288 مسئولیت چاپارخانه های دولتی (پست خانه) به وی محول شد. دو سال بعد ملقب به امین الملک گردید و احراز وزارت رسائل (ریاست دفتر مخصوص شاه) را اخذ نمود. در اولین سفر ناصر الدین شاه به همراه او بود ولی از آلمان برگشت. به خاطر پشتکاری که داشت در سال 1294 متصدی امور ضرابخانه دولتی تبریز (علاوه بر شغلهای قبلی) به وی داده شد. یکسال بعد سفیر مخصوص شاه به ایتالیا جهت تسلیت مرگ ویکتور امانول شد. به دلیل لیاقت و امانتی که از ایشان آشکار شد وزارت وظایف و اوقاف نیز بر سایر مشاغل او افزوده گشت. در سال 1299 ملقب به امین الدوله کرد و در سال 1304 منصب ریاست مجلس وزراء و دارالشوری کبری که اعظم مناسب دولتی است به وی محول شد. در سه سفر ملتزم در رکاب ناصرالدین شاه بود، بعد از یک دوره حدودا ده ساله و دوری از سیاست مجددا توسط (مظفرالدین شاه) به پیشکاری و وزارت آذربایجان و حامل فرمان و ششمین ولیعهدی برای محمدعلی میرزا شد و در آنجا نیز اقدامهای فرهنگی انجام داد از جمله افتتاح مدرسه رشدیه . در سال 1314 به دستور شاه به تهران آمد. به وی پستهای زیادی پیشنهاد شد و مدتی وزیر اعظم شد و 5 ماه بعد صدراعظم شد (16 صفر یا 15 محرم 1316) 5-1314 وی ناصر الملک را به عنوان وزارت مالیه انتخاب نمود ، همچنین وی هیئت بلژیکی را جهت اقدامات اصلاحی مالی به ایران فراخواند. در سال 1314 بر اثر فشارهایی که به وی از دربار و مخالفین وارد نمود مجبور به استعفا از صدارت شد با برکناری وی ناصر الملک نیز برکنار گردید. و چون از صدارت معزول شد به زیارت مکه رفت مدتی در لشت نشای رشت اقامت نمود تا اینکه شاه او را از ایران اخراج نمود (به داغستان) رفت و او در هنگام سفر به اروپا نامه های انتقادآمیزی به شاه نوشت پس از مدتی دوری دوباره مظفرالدین شاه نامه محبت آمیز، به وی می نویسد و او به گیلان برمی گردد تا اینکه در لشت نشا در سال 1322 برابر با 1283 هجری شمسی فوت می کند.
امین الدوله از جمله رجال برجسته عصر قاجار به شمار می رود به طوری که افکار و اندیشه های او در تحولات داخلیو خارجی ایران تاثیر زیادی داشته است. در مورد او قضاوتهای متناقض فراوانی ارائه شده است به طوری که از وی دو شخصیت متفاوت یعنی اصلاح طلب و محافظه کار ساخته اند. نظر به اهمیت شخصیت امین الدوله بر آن شدیم تا با یک بررسیعمیقو علمی به دور از هر گونه غرضورزی، هویت واقعی وی را برای صاحبان فکر و اندیشه معرفی نماییم.
فهرست مطالب
چکیده |
1 |
مقدمه |
2 |
کتاب شناسی |
3 |
بخش اول - زندگی نامه امین الدوله فصل اول - شرح حال میرزا علی خان امین الدوله از تولد تا ورود به دربار 1- کودکی و نوجوانی میرزا علی خان امین الدوله 2- مجد الملک پدر امین ادوله 3- کسانی که القاب امین الدوله کسب نموده اند. |
18 19 19 34 36 |
فصل دوم – زندگی سیاسی امین الدوله( اوضاع سیاسی - اجتماعی، اقتصادی ) 1- امین الدوله و واقعه رژی 2- سلطنت مظفرالدین شاه 3- امین الدوله و پیشکاری آذربایجان 4-وزارت اعظمی امین الدوله 5- امین الدوله و فراماسونری فصلسوم– عملکرد سیاسی امین الدوله 1- سیاست داخلی 2- امین الدوله و روحانیون 3- سیاست خارجی 4- روس و انگلیس 5- گروگذاری بنادر جنوب |
37 37 45 46 47 52 56 56 56 60 61 65 |
بخشدوم– اقدامات امین الدوله فصل اول- اقدامات اقتصادی 1- اصلاحات مالی و تفکر استقراض 2- تشکیلات پستی در دوره ناصرالدین شاه 3- ریاست میرزا علی خان منشی حضور در پست (دوره اول از سال 1288-1290 هجری قمری ) 4- تاریخچه پیدایش سانسور در پست خانه و کناره گیری میرزا علی خان امین الدوله ازکار پستخانه 5-دورهدومریاستامینالملک(امین الدوله از1292-1294هجری قمری ) 6-تاثیر پست خانه در روند اصلاحات جامعه ایران 7- شرح مختصری از خدمات پست خانه در جنبش مشروطیت 8- گمرکات 9- کارخانه قند 10- پارک امین الدوله فصل دوم – اقدامات فرهنگی 1- مدارس رشدیه 2- نهضت مدارس جدید 3- تشکیل انجمن ها 4- ادبیات سیاسی |
67 67 68 75 79
82
83 84 85 87 90 91 95 95 99 102 104 |
بخش سوم– رابطه امین الدوله با رجال فصل اول – امین الدوله و دیگران 1- رابطه امین الدوله با میرزا ملکم خان 2-رابطه امین الدوله و مشیر الدوله 3- رابطه امین الدوله با جعفر قلی میرزا ملک فصل دوم – دیدگاه نویسندگان درباره امین الدوله 1- دیدگاه اعتماد السلطنه 2- دیدگاه حسین قلی خان نظام السطنه مافی خصوص امین الدوله 3- دیدگاه میرزا مهدی خان ممتحن الدوله 4- دیدگاه افضل الملک 5- دیدگاه ملک الشعرای بهار 6-دیدگاه عبدالحسین نوایی فصل سوم–مقایسه ی بین شخصیت امین الدوله وامین السلطان 1- امین السلطان 2- امین الدوله 3-سفرهای امین الدوله و مقایسه آن با امین السلطان فصل چهارم – عزل 1- عزل و فوت امین الدوله 2- فوت امین الدوله فصل پنجم- آثار مکتوب 1-خاطرات سیاسی میرزا علی خان امین الدوله 2- سفرنامه مکه 3- شیوه نگارش امین الدوله بخش چها رم– افکار و عقاید امین الدوله فصل اول – تاریخچه اصلاحات در ایران 1- اقدامات کلی 2- سیر نوگرایی در ایران
3- عباس میرزا 4- امیر کبیر 5- میرزا حسین خان سپهسالار فصل دوم – اندیشه ها واقدامات 1- تاثیر افکار غرب در اندیشه امین الدوله 2- زمینه فکری و خصوصیات اخلاقی 3- دیدگاه امین الدوله در خصوص نظام حکومت 4- دیدگاه امین الدوله در خصوص راهکارهای نجات ایران 6- دیدگاه امین الدوله در خصوص امتیازات 7- دیدگاه امین الدوله در خصوص اصلاحات 8- دیدگاه امین الدوله در خصوص اقتصاد 9- دیدگاه امین الدوله در خصوص قشون و ارتش فصل سوم اخلاف و بازماندگان 1-- فرزندان 2-میرزا محسن خان امینی ( امین الدوله ) 3- اشرف الملوک فخر الدوله 4-سرلشکر حسن امینی مجدی 5- دکتر علی امینی 6- ابوالقاسم امینی 7- سرتیپ محمود امینی |
107 108 108 112 114 120 120 124 125 126 128 128 130 130 133 136 140 140 144 145 145 150 153 155 156 156 156
157 159 161 164 164 165 174 176 177 177 180 181 183 183 183 184 185 186 189 190 |
نتیجه گیری |
192 |
منابع و مآخذ |
198 |
بررسی ایمن ترین مسیر از منظر نرخ تصادفات با نگاهی به الگوریتم های مسیریابی در اعصار اخیر با تکامل جوامع انسانی، تغییراتی در تمامی جنبههای زندگی انسانها ایجاد شده است که انسان چارهای جز اینکه خود را با این تغییرات منطبق کند ندارد |
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 810 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 168 |
مقدمه:
در اعصار اخیر با تکامل جوامع انسانی، تغییراتی در تمامی جنبههای زندگی انسانها ایجاد شده است که انسان چارهای جز اینکه خود را با این تغییرات منطبق کند ندارد.
امروز تفکر انسانها در مورد حمل و نقل و وسائل نقلیه تغییر کرده است. امروزه در اکثر کشورها معضلات آلودگیهای محیط و هوا و از بین رفتن زیباییها و ایجاد سروصدا و نظایر اینها اولین مسائلی هستند که در مورد سیستمهای حمل و نقل جلب توجه میکند و صد البته درصد ایت آثار سوء روز به روز حتی میتوان گفت لحظه به لحظه در حال افزایش است.
در کنار این آثار زیست محیطی، با افزایش تعداد وسائل نقلیه شخصی و یا عمومی و در کنار آن افزایش حجم ترافیک و درنتیجه بوجود آمدن مشکلات کنترل و ساماندهی وسائل نقلیه و کمبودها و نقایص راههای ارتباطی باعث ایجاد ناراحتیها و رنجشهای روانی در افراد میگردد.
قرارگیری این عوامل در کنار هم باعث بوجود آمدن تصادفات با روند صعودی میگردد، که هزینههای گزاف اجتماعی و اقتصادی را بهمراه دارد.
اهمیت این موضوع برای کشورهای در حال توسعه از جمله ایران بیشتر است چرا که آمار تصادفات و درنتیجه خسارات (جانی و مالی) ناشی از آن در این کشورها نسبت به کشورهای توسعه یافته بیشتر است. هرچند که در کشورهای توسعه یافته نیز این آمار کم نیست. جهت بهبود ایمنی راهها باید اقدام به شناخت عوامل بوجود آورندة تصادفات و تصحیح آنها نمود. اما مسلماً رسیدن به این مرحله یعنی تصحیح عوامل بوجود آورندة حوادث کار ساده و آسانی نیست که به سرعت نتیجه دهد و نیازمند تحصیات وسیع و گسترده و همچنین هزینههای اقتصادی و زمانی بالا میباشد.
با توجه به اهمیت موضوع ایمنی راهها از منظر دارا بودن کمترین میزان تصادفات در این پژوهش عوامل مؤثر در ایجاد تصادفات و تأثیر آنها بر ایمنی راهها و همچنین خلاصهای از روشهای آماری مورد استفاده در شناسایی مکانهای حادثه نیز مورد بررسی قرار گرفته، و ارائه گردیده است؛ همچنین در انتها الگوریتمهای مربوط به یافتن ایمنترین مسیر از جهت دارا بودن کمترین میزان تصادفات با در ظنر گرفتن چند عامل از مجموعه عوامل ایجاد تصادفات ارائه شده تا در جهت انجام نمونة عملی مورد استفاده قرار گیرد.
فهرست مطالب:
مقدمه..................4
· بخش اول
-طرح مسئله...............7
-اهمیت موضوع............8
· بخش دوم:تصادفات
-فصل اول:عامل انسانی.........30
-فصل دوم:عامل راه.....40
· تقاطعهای چراغدار............63
· انحراف از راه..........101
-فصل سوم :عامل وسیله نقلیه و محیط..... 115
-فصل چهارم:مقایسه عوامل تصادف.......122
· بخش سوم:مسیر ایمن
-فصل اول:شناسایی مکانهای حادثهخیز....136
-فصل دوم:پارامترهی موثر در ترافیک........ 144
فصل سوم:الگوریتمهای مسیریابی.......151
· نتایج و پیشنهادات......... 166
· منابع و مؤاخذ...............168
بررسی تأثیر آموزش مهارتهای ارتباطی در افزایش سلامت روانشناختی دانش آموزان انسان امروزی به لحاظ پیچیدگی های زندگی ، وسعت و سرعت تغییرات ، با چالشهای فراوانی روبه روست که این چالش ها در قرن آینده بارزتر خواهد شد |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 163 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 209 |
مقدمه
دورۀ نوجوانی دوره ای است که در مصادف با تغییر و انتقال در برگ ، 1990 ) . استقلال نسبی از والدین و وابستگی به گروه همسالان و دوستان ، رشد و تحول مفهوم خود و هویت یابی اجتماعی و جنسی ، اتتخاب رشته تحصیلی ، برنامه ریزی برای دانشگاه و انتخاب شغل از جمله عواملی هستند که برای نوجوانان تنیدگی هایی را ایجاد می کنند (فورنت و همکاران ،1998 ) این عوامل تنیدگی زا توأم با خواست ها و تقاضا های آموزشی در محیط مدرسه و انتظارات والدین از نوجوانان ، سلامت و بهداشت روانی آنها را به مخاطره می اندازد و بر عملکرد کلی و تحصیلی آنها تأثیر منفی می گذارد (نایمی و واینیوماکی ،1999 ) پژوهش ها حاکی است افرادی که در رویارویی با چنین مسائلی فاقد توانایی های لازم و اساسی هستند ، آسب پذیر بوده و مشکلاتی نظیر افسردگی ، اضطراب ، تنهایی و احساس طرد شدگی ، کمرویی ، خشم ، تعارض بین فردی و....را تجربه می کنند. در عین حال پژوهش های بیشماری حاکی است که بسیاری از مشکلات بهداشتی و اختلالات روانی – عاطفی ریشه های روانی – اجتماعی دارند و ارتقای مهارتهای مقابله ای و توانایی های روانی – اجتماعی در بهبود و سلامت روانشناختی افراد بسیار مؤثر است . این توانایی ها فرد را برای مقابله مؤثر باموقعیت های تعارض زا یاری می کند و شخص را قادر می سازد تا در رابطه با سایر افراد جامعه ، فرهنگ و محیط خود به گونه ای مثبت و سازگارانه عمل کرده و سلامت به ویژه سلامت روانی خود را تامین کند . به همین دلیل در سالهای اخیر آموزش مهارتهای زندگی برای آماده نمودن افراد هنگام مقابله با مشکلات و فشارهای زندگی و ایجاد رفتارهای مثبت و کاهش رفتارهای منفی و در نتیجه دستیابی به زندگی موفقیت آمیز مورد توجه روانشنا سان و دست اندر کاران نظام های آموزشی قرار گرفته است.
برنامه ها ی آموزشی مهارت های زندگی به دامنه وسیعی از مهارتهای زندگی به دامنه وسیعی از مهارتها برمی گردد، اما مهارتهای اجتماعی و ارتباطی از جمله مهارت هایی می باشد که آموزش این مهرت ها تأثیر قابل توجهی بر کاهش رفتارهای منفی و افزایش رفتارهای مثبت و سازگارانه داشته است .در حقیقت ، ارتباط بین فردی یکی از مهمترین توانایی های بشر است اما برخی افراد در برقراری ارتباط ،مهارت لازم را نداشته و یا پاسخ های آنها اغلب اثری منفی بر ارتباط دارند و همین سدهای ارتباطی ممکن است به تنهایی و کناره گیری اجتماعی و نیز عدم کارایی تحصیلی و شغلی فرد منجر شود . حتی برخی از صاحب نظران معتقد ند که اختلالات روانی در اصل ناشی از مشکلات مربوط به ارتباط نا مناسب است و بیمار روانی از روابط انسانی محروم مانده است (بولتون ترجمه سهرابی ،1381 ) . بنابراین با آگاهی از نقش مهارت های اجتماعی در تأمین سلامت روانشناختی افراد و با توجه به اهمیت یادگیری این مهارت ها برای مواجهه با مسائل و مشکلات روز مره و تأثیر آن بر بهبود زندگی فردی و اجتماعی این تحقیق در صدد است تا میزان اثر بخشی آموزش این مهرت ها در سلامت روانشناختی دانش آموزان مراجعه کننده به مراکز مشاوره را بررسی کند.
1-2- بیان مسأله
انسان امروزی به لحاظ پیچیدگی های زندگی ، وسعت و سرعت تغییرات ، با چالشهای فراوانی روبه روست که این چالش ها در قرن آینده بارزتر خواهد شد (دلور ؛ترجمه فقیهی و رئوف ، 1375) چالش ها و بحران هایی مانند چالش بین جهانی شدن و بومی ماندن ، بحران جمعیت ، بحران سلامتی و تغذیه ، دگرگونی های فناوری و شرایط حرفه ای ، آثار فناوری نوین ارتباطی برمهارتهای اجتماعی اجتماعی و خلق وخوی ، مشکلات خانوادگی و اشتغال والین در بیرون از منزل ، افزایش فشارهای روحی و روانی و.... ، که هر یک از این عوامل ، مشکلاتی را بر چگونگی زندگی افراد و رفتارهای اجتماعی و فردی آنان تحمیل می کند.
بررسی اثربخش روش تلفیقی مبنی بر طرحواره درمانی در کاهش علائم بیماری اختلال شخصیت مرزی بررسی اثربخش روش تلفیقی مبنی بر طرحواره درمانی و رفتار درمانی دیالکتیکی در کاهش علائم بیماران مؤنث مبتلا به اختلال شخصیت مرزی |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 528 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 120 |
مقدمهشخصیت عبارت است از سبک ها و روش های ویژه ای که هر انسان در تفکر و رفتار دارد. به عبارت دیگر نحوه خاص فکر کردن، رفتار کردن هر شخص منعکس کننده شخصیت اوست. (آزاد، 1375).صفات شخصیتی الگوهای پایداری از ادراک، برقراری ارتباط و تفکر درباره محیط و خویشتن هستند که در گستره وسیعی از زمینه های اجتماعی و شخصی ظاهر می شوند.( راهنمای شخصیتی و آماری اختلال های روانی، 1374).اختلال شخصیتراههای ویژه پاسخگویی فرد، اغلب به شخصیت وی اشاره دارد، سبکهای شخصیتی افراد، رفتار آنها را در همه مواقع یکسان تحت تأثیر قرار نمی دهد. گاه محیط فرد دستخوش تغییرات می گردد و این تغییرات مستلزم اتخاذ رویکردهای متفاوتی است. اگر فرد نتواند رفتارش را در راستای این تغییرات اصلاح کند سبک شخصیتی وی غیر انطباقی می شود. چنانچه سازمان شخصیت فرد به قدر کافی انعطاف نداشته باشند تا به خود اجازه دهد حداقل به طور انطباقی به انواع موقعیت های معمولی عکس العمل نشان دهد. ممکن است دچار اختلال شخصیت باشد. (ساراسون و ساراسون، ترجمه دهقانی، نجاریان، اصغری مقدم، 1387).این اختلال می تواند فردد را در موقعیت های مختلف دچار مشکل سازد و در نهایت به اضطراب و پریشانی و افسردگی منجر گردد. اختلال شخصیت ویژگیهایی دیرپا و غیر انطباقی هستند. (غیر انطباقی در رابطه با محیط) چنین اختلالاتی معمولا اواخر کودکی و یا حداقل اوایل نوجوانی آغاز می شوند. و تا بزرگسالی ادامه می یایند. این اختلالات نگرش خود را به نحو شدیدی نسبت به موقعیت های ایجاد کننده فشار روانی محدود می سازد. این شیوه نگرش تنها به سلسله ای محدود و خشک از پاسخ ها اجازه عمل می دهد.(ساراسون و ساراسون، 1387). به عبارتی دیگر سبکهای خاص شخصیت: زمانی ناسازگار تلقی می شوند، یا به تعبیری دیگر، شخصیت هنگامی دچار اختلال است که شخص قادر نباشد رفتار خود را بر اساس تغییرات معنی دار محیطی تعدیل نماید و خود را با آنها سازگار نماید (آزاد، 1378). اختلالات شخصیت یکی از مهمترین، کم شناخته شده ترین و بحث انگیزترین طبقات آسیب شناسی روانی است. (لیبروتیز، استون .کورکات 1986 به نقل از پور افکاری). اختلال شخصیت، درماندگی و مشکلات ناشی از آن، در تمام عمر دامنگیر فرد می شود. ولی با این حال، انواع این اختلالات از لحاظ میزات فروپاشی زندگی فرد با هم تفاوت دارند. با این حال چه اختلال شدید و چه خفیف باشد تمام جنبه های وجود شخص را متأثر می کند. درمان این اختلالات از دشوارترین نوع درمانهای روان شناختی می باشد.اختلال شخصیت مرزی: بیماران مبتلا به اختلال شخصیت مرزی در مرز بین نوروز و پسیکوز قرار گرفته با بی ثباتی فوق العاده عاطفه یا خلق، رفتار، روابط بین فردی و هویت مشخص می گردند. این اختلال را اسکیزوفرنی سرپایی شخصیت، شخصیت انگارنه ، اسکیزوفرنی شبه نوروتیک ، منش پسکوتیک ، شخصیت بی ثبات از نظر هیجان نیز خوانده اند. در ICD-10 این اختلال با نام اختلال شخصیت هیجانی بی ثبات نامیده شده است. (کاپلان – سادوک، 2003، ترجمه پور افکاری، 1384).
بررسی اثربخش روش تلفیقی مبنی بر طرحواره درمانی در کاهش علائم بیماری اختلال شخصیت مرزی بررسی اثربخش روش تلفیقی مبنی بر طرحواره درمانی و رفتار درمانی دیالکتیکی در کاهش علائم بیماران مؤنث مبتلا به اختلال شخصیت مرزی |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 528 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 120 |
مقدمهشخصیت عبارت است از سبک ها و روش های ویژه ای که هر انسان در تفکر و رفتار دارد. به عبارت دیگر نحوه خاص فکر کردن، رفتار کردن هر شخص منعکس کننده شخصیت اوست. (آزاد، 1375).صفات شخصیتی الگوهای پایداری از ادراک، برقراری ارتباط و تفکر درباره محیط و خویشتن هستند که در گستره وسیعی از زمینه های اجتماعی و شخصی ظاهر می شوند.( راهنمای شخصیتی و آماری اختلال های روانی، 1374).اختلال شخصیتراههای ویژه پاسخگویی فرد، اغلب به شخصیت وی اشاره دارد، سبکهای شخصیتی افراد، رفتار آنها را در همه مواقع یکسان تحت تأثیر قرار نمی دهد. گاه محیط فرد دستخوش تغییرات می گردد و این تغییرات مستلزم اتخاذ رویکردهای متفاوتی است. اگر فرد نتواند رفتارش را در راستای این تغییرات اصلاح کند سبک شخصیتی وی غیر انطباقی می شود. چنانچه سازمان شخصیت فرد به قدر کافی انعطاف نداشته باشند تا به خود اجازه دهد حداقل به طور انطباقی به انواع موقعیت های معمولی عکس العمل نشان دهد. ممکن است دچار اختلال شخصیت باشد. (ساراسون و ساراسون، ترجمه دهقانی، نجاریان، اصغری مقدم، 1387).این اختلال می تواند فردد را در موقعیت های مختلف دچار مشکل سازد و در نهایت به اضطراب و پریشانی و افسردگی منجر گردد. اختلال شخصیت ویژگیهایی دیرپا و غیر انطباقی هستند. (غیر انطباقی در رابطه با محیط) چنین اختلالاتی معمولا اواخر کودکی و یا حداقل اوایل نوجوانی آغاز می شوند. و تا بزرگسالی ادامه می یایند. این اختلالات نگرش خود را به نحو شدیدی نسبت به موقعیت های ایجاد کننده فشار روانی محدود می سازد. این شیوه نگرش تنها به سلسله ای محدود و خشک از پاسخ ها اجازه عمل می دهد.(ساراسون و ساراسون، 1387). به عبارتی دیگر سبکهای خاص شخصیت: زمانی ناسازگار تلقی می شوند، یا به تعبیری دیگر، شخصیت هنگامی دچار اختلال است که شخص قادر نباشد رفتار خود را بر اساس تغییرات معنی دار محیطی تعدیل نماید و خود را با آنها سازگار نماید (آزاد، 1378). اختلالات شخصیت یکی از مهمترین، کم شناخته شده ترین و بحث انگیزترین طبقات آسیب شناسی روانی است. (لیبروتیز، استون .کورکات 1986 به نقل از پور افکاری). اختلال شخصیت، درماندگی و مشکلات ناشی از آن، در تمام عمر دامنگیر فرد می شود. ولی با این حال، انواع این اختلالات از لحاظ میزات فروپاشی زندگی فرد با هم تفاوت دارند. با این حال چه اختلال شدید و چه خفیف باشد تمام جنبه های وجود شخص را متأثر می کند. درمان این اختلالات از دشوارترین نوع درمانهای روان شناختی می باشد.اختلال شخصیت مرزی: بیماران مبتلا به اختلال شخصیت مرزی در مرز بین نوروز و پسیکوز قرار گرفته با بی ثباتی فوق العاده عاطفه یا خلق، رفتار، روابط بین فردی و هویت مشخص می گردند. این اختلال را اسکیزوفرنی سرپایی شخصیت، شخصیت انگارنه ، اسکیزوفرنی شبه نوروتیک ، منش پسکوتیک ، شخصیت بی ثبات از نظر هیجان نیز خوانده اند. در ICD-10 این اختلال با نام اختلال شخصیت هیجانی بی ثبات نامیده شده است. (کاپلان – سادوک، 2003، ترجمه پور افکاری، 1384).