گیگاداک

گیگاداک

گیگاداک

گیگاداک

گیگاداک

گیگاداک

کلمات کلیدی

.

دانلود هبلکس یا بتن سبک چیست؟

پرسشنامه ابراز وجود (گمبریل و ریچی

1975).

تئوریها و عوامل زمینه ساز فرسودگی زناشویی و راه های مقابله با آن.

پرسشنامه خودپنداره ریاضی (صالح صدق پور و همکاران

دانلود 12 جزوه آموزش هیپنوتیزم و مانیه تیزم

تبلیغات انبوه و نامحدود در تلگرام

پاورپوینت انواع اختلالات خلقی و شخصیتی

پروژه فروشگاه اینترنتی با PHP

پاورپوینت تحلیل مدرسه Burntwood بریتانیا

پاورپوینت بررسی طرح درس جامعه شناسی کار و بیکاری

جواب تمرینات کتاب 3 American English File Workbook

پاورپوینت تصمیم گیری و حل مسئله

فوبی اجتماعی اضطراب

آموزش نرم افزار GeneRunner

1396)

پاورپوینت نظریه X و Y داگلاس مک گریگور.

دانلود تست هوش وکسلر بزرگسالان (WAIS-R) دکتر براهنی و همکاران

پاورپوینت آنچه مردان باید در مورد خود و همسرانشان بدانند.

دانلود تحقیق هوش هیجانی و زندگی زناشویی با فرمت ورد

ترجمه مقاله تاریخ حسابداری و انتقال سرمایه داری در انگلستان

پروژه طراحی

تحلیل و آنالیز بالابر دو ستونه اتومبیل

پاورپوینت روان درمانی مراجع محور کارل راجرز

دانلود نقشه هواپیمای فومی f 22

تصویر سازی کدینگ فوق العاده راحت و آسان 100 درصد تضمینی

نظم دهنده پلاستیکی لباس

پاورپوینت آموزش و توسعه نیروی انسانی

دانلود پروژه بررسی مشکلات امنیتی در تجارت الکترونیک

پیوندها

۴۸ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

۳۱
تیر
۹۸


پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری برای اختلال اضطراب اجتماعی (فوبی اجتماعی)

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری برای اختلال اضطراب اجتماعی (فوبی اجتماعی) در 54 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش


مشخصات فایل

تعداد صفحات 54
حجم 83 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی پکیج های درمانی روانشناسی

توضیحات کامل

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری برای اختلال اضطراب اجتماعی (فوبی اجتماعی) در 54 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحات ابتدائی

آماده شده در 6 جلسه درمانی

بصورت آموزش گروهی و فردی و دارای توضیحات کامل هر جلسه

54 صفحه ورد (53 صفحه مطلب و 1 صفحه منابع)

قابل ویرایش با فونت B lotus سایز 14 و فاصله خطوط 1.5

دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA

 

توجه : متن جلسات داخل فایل دقیقا به همین شکلی است که در توضیحات پایین آمده است. چنانچه اینجا شرح خاصی برای جلسه نمیبینید، داخل فایل نیز به همین صورت است. چنانچه شرح جلسه اینجا آورده شده باشد، یعنی فایل دریافتی نیز حاوی شرح جلسات است.

 

فهرست مطالب

جلسه اول- ارزیابی و آموزش روانی

جلسه دوم - آرام سازی

جلسه سوم - بازسازی شناختی (۱)

جلسه چهارم - بازسازی شناختی (۲)

جلسه پنجم- مواجهه

جلسه ششم - مواجهه و بازسازی شناختی

پیوست

کار برگ تشخیص موقعیت های اضطراب زا و اجزاء اضطراب

کار برگ پایش افکار اتوماتیک

کاربرگ مقابله با افکار خود آیند

کاربرگ بازسازی شناختی

کاربرگ فهرست موقعیت های شایع اضطراب اجتماعی

کار برگ افکار اتوماتیک در مورد درمان

برگه اطلاعات تحریف های شناختی

کاربرگ درجه بندی موقعیت ها

کاربرگ پایش افکار اتوماتیک

منابع

 

نمونه ای از جلسات که در این پروتکل وجود دارد

جلسه اول- ارزیابی و آموزش روانی

اهداف:

1. ایجاد ارتباط

۲. ارزیابی اضطراب اجتماعی

٣. آموزش روانی

وسایل مورد نیاز:

۱. پرسشنامه مختصر اضطراب اجتماعی

۲. راهنمای مداخله مختصر در اضطراب اجتماعی

مروری بر جلسه

هدف از این جلسه، برقراری ارتباط درمانی با مراجع است تا اضطراب کمتری را در جلسه تجربه کند و بتواند با درمانگر مشارکت و همکاری داشته باشد. در وهله دوم، ارزیابی مختصری از اضطراب اجتماعی بیمار به عمل می آید تا براساس آن مداخلات درمانی با وضعیت وی تناسب بیشتری داشته باشد. و در نهایت، اطلاعات پایه ای در مورد این اختلال و علل و درمان آن در اختیار بیمار قرار داده می شود.

1. معرفی موضوع جلسه و ایجاد ارتباط

اهداف جلسه را برای بیمار توضیح داده و برای اینکه بتواند احساس راحتی بیشتری در جلسات داشته باشد یک ارتباط توام با اعتماد با وی برقراری کنید. سعی کنید جلسات را بگونه ای برنامه ریزی کنید که دسترسی بیمار به خدمات درمانی راحت بوده و از تشدید اختلال جلوگیری شود. برای این منظور در ابتدای کار جلسات را زمانی بگذارید که مرکز خیلی شلوغ نیست و یا بیمار کمتر مجبور باشد تا منتظر بماند و یا از خود بیمار سوال کنید که ترجیح می دهد زمان جلسات چه موقع باشد، اطلاعات دقیقی در مورد ساعت، زمان و کجا می تواند منتظر بماند - ترجیحا در یک مکان خلوت - ارائه دهید، قبل از شروع جلسات درمان در مورد فرایند درمان توضیح کلی ارائه دهید و در مورد نگرانی های وی سوال کنید و در نهایت، بخاطر داشته باشد تغییر درمانگر برای این افراد ممکن است استرس آور باشد. بنابراین تا جای ممکن از چنین اتفاقی پیشگیری کنید.

۲. ارزیابی

این اختلال معمولا در نظام مراقبت اولیه کمتر تشخیص داده می شود و در صورتی که با افسردگی همراه باشد، معمولا این اختلال افسردگی است که به آن توجه می شود و مورد درمان قرار می گیرد و لذا اضطراب اجتماعی تشخیص داده نشده باقی می ماند. بنابراین، کارشناسان مراقبت اولیه باید نسبت به شناسایی و تشخیص دقیق این اختلال حساس باشند.

برای ارزیابی این اختلال ابزارهای متعددی وجود دارد که یکی از کوتاهترین آن ها پرسشنامه کوتاه سه سوالی فوبی اجتماعی است. در این پرسشنامه از فرد می خواهند تا به هر سوال از ۰ تا ۴ یک نمره بدهد و سپس براساس مجموع نمرات وی، در مورد وی تصمیم گیری می شود. در زیر این سوالات آمده است:

1. ترس از خجالت زده شدن باعث می شود از انجام یک سری کارها و یا صحبت با مردم اجتناب کنم

٢. من از موقعیت هایی که در آن مرکز توجه هستم، اجتناب می کنم

٣. بدترین ترس های من خجالت زده شدن و یا احمق جلوه کردن است

0= اصلا، 1= یک کمی ۲= تا اندازه ای 3= خیلی زیاد ۴= شدید

اگر نمره فرد ۶ یا بالاتر شود باید برای مورد ارزیابی جامع قرار گیرد. اگر خود شما آموزش کافی را برای ارزیابی جامع این اختلال دریافت نکرده اید باید وی را به متخصص ارجاع دهید.

وقتی مشخص شد که بیمار دچار اختلال اضطراب اجتماعی است، برای اینکه بتوانید یک تصویر اجمالی از ماهیت اضطراب اجتماعی وی به دست آورید، حیطه های زیر را مورد ارزیابی قرار دهید:

1. کدام موقعیت های اجتماعی بیمار را دچار اضطراب می کند و یا از آن اجتناب می کند؟

٢. بیمار می ترسد در این موقعیت ها چه اتفاقی بیفتد؟

٣. در موقعیت های اجتماعی چه علائم اضطرابی را تجربه می کند؟

۴. چه دیدگاه یا تصویری در مورد خود دارد؟

۵. در موقعیت های اجتماعی به چه چیز بیش از همه توجه دارد؟

۶. بعد از موقعیت اجتماعی چه افکاری دارد؟ و چطور موقعیت را تحلیل می کند؟

۷. آیا مواد و الکل مصرف می کند؟

 

چرا اعتماد به ما ؟

وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است .


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

  • امین پورحسینی
۳۱
تیر
۹۸


تحلیل فناوری اطلاعات (IT)

اطلاعات همانند خونی است که در کالبد سازمان جریان می‌یابد و به آن حیات می‌بخشد، اطلاعات می‌تواند فرایند تصمیم‌گیری را در مورد ساختار، تکنولوژی و نوآوری تغذیه نماید، و همچنین اطلاعات همانند یک رگ حیاتی است که سازمان را به عرضه کنندگان مواد اولیه و مشتریان متصل می‌سازد

دانلود تحلیل فناوری اطلاعات (IT)

تحلیل 
فناوری اطلاعات
IT
تحلیل فناوری اطلاعات
تحلیل فناوری اطلاعات  (IT)
پروژه
پزوهش
جزوه
مقاله
تحقیق
دانلود پروژه
دانلود پزوهش
دانلود جزوه
دانلود مقاله
دانلود تحقیق
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 1331 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 117

تحلیل فناوری اطلاعات (IT)

 

قسمت اول:

فن‌آوری اطلاعات

(IT) 

مقدمه:

اطلاعات همانند خونی است که در کالبد سازمان جریان می‌یابد و به آن حیات می‌بخشد، اطلاعات می‌تواند فرایند تصمیم‌گیری را در مورد ساختار، تکنولوژی و نوآوری تغذیه نماید، و همچنین اطلاعات همانند یک رگ حیاتی است که سازمان را به عرضه کنندگان مواد اولیه و مشتریان متصل می‌سازد، توسعه فن‌آوری اطلاعات مانند کامپیوترها و وسایل ارتباط الکترونیکی ماهیت بسیاری از کارهای دفتری را دگرگون کرده‌اند، شبکه‌های کار در خانه و خودکار شدن، امکان محدود کردن بعضی بخشها و کاهش تعداد کارکنان سازمان را فراهم آورده‌اند. از این پدیده‌ها (فن‌آوری اطلاعات) ممکن است چنین استنباط شود که سازمانهای بزرگ کوچکتر می‌شوند و گرایش بسوی انواع انعطاف‌پذیرتر و کوچکتر سازمان نیرومندتر می‌شود.

فن‌آوری اطلاعات همچنین می‌تواند منجر به تغییرات نسبتاً وسیعی در سطح بین‌المللی باشد. زیرا این فن‌آوریهای اطلاعاتی و کامپیوترها می‌توانند تاثیر شدیدی بر عملکردهای اقتصادی و اجتماعی و مناسبات جهانی داشته باشند. هم در پیش‌بینیهای خوشبینانه از نظر ابعاد مثبت تاثیرات فن‌آوری اطلاعات بر شیوه‌های زندگی و هم در بدبینیهای موجود نسبت به تاثیرات مخرب آن عناصری از واقعیت نهفته است، به هر تقدیر، بر بازار کار و شیوه زندگی تاثیر خواهد نهاد. در حال حاضر فن‌آوری اطلاعات مهمترین مساله‌ای نیست که یک کشور بخصوص با آن روبرو باشد بلکه تجلی آن بعنوان سریع‌التغیرترین عامل اقتصاد بسیاری از کشورها، مساله‌ساز است. این فن‌آوری به سرعت در حال بهسازی و ارتقاست و هزینه‌ها با سرعت قابل توجه کاهش می‌یابند. دامنه کاربرد آن بسیار وسیع است و در غالب صنایع تاثیرات آن بر قیمت تمام شده محصول از نظر سهم هزینه‌های مربوط به نیروی انسانی از اهمیت بسیار برخوردار است.

همچنین کاربرد این فن‌آوریهای اطلاعاتی در سازمانها در حکم یکی از منابع و دارائیهای با ارزش سازمانی است و انتخاب و تعیین استراتژی صحیح برای کاربرد آن ضروری است.

البته در مرحله اول این مطلب برای بسیاری از مدیران سازمانها چندان پذیرفتنی نیست و برخورد با اطلاعات در حکم منبعی همپایه همچون نیروی انسانی، مواد اولیه، منابع مالی و … و گاه مهمتر از این‌ها، امر راحتی نیست. حتی برای بسیاری از مدیران سطح اجرایی نیز، تلقی عنصری غیر ملموس در حکم منبع اصلی امکانات حیاتی، مشکل است. اما اگر درست توجه کنیم می‌بینیم که چطور این عناصر غیر ملموس، بر بالا رفتن بهره‌وری و سوددهی هر سازمانی و بهینه‌سازی اتخاذ تصمیمات مدیران راهبردی تاثیر می‌گذارند. اطلاعات در حیات هر سازمانی می‌تواند نقش مهمی را بعهده داشته باشد. در واقع اطلاعات وسیله‌ای است که امکان استفاده بهتر و مناسبتر از منابع ملموس سازمان را برای مدیریت فراهم می‌آورد. اطلاعات در سازمان غالباً به شکل موثری اداره نمی‌شود و با وجود آنکه در بسیاری از سازمانها، اطلاعات با فن‌آوری پیشرفته همراه شد و نظام‌های پیچیده خودکار برای خدمات اطلاعات[1] و همچنین نظامهای خودکار دفتری و اداری[2] در سطح وسیع به کار گرفته می‌شوند، هنوز در مورد مسئله مدیریت این نظامها و مراکز خدمات اطلاعاتی و چگونگی و میزان کاربرد این فن‌آوریها و مدیریت منابع اطلاعاتی بحث و بررسی دقیق و مفصلی نشده یا اجرا نگردیده است.

می‌توان اولین گام برای کاربرد فن‌آوریهای اطلاعاتی را آگاهی مدیران از ارزش بالقوة آن دانست. همان‌ طوری که با فعالتر شدن مدیریت، بکارگیری اصول و علوم آن ساده‌تر گردید، با ارج نهادن به نقش اطلاعات در سازمان به کاربرد فن‌آوریهای اطلاعاتی و نیز نقش‌آفرینی اطلاعات در تصمیمات و استراتژیهای مدیریتی و چگونگی بهره‌گیری از آن آگاه‌تر خواهیم شد.


تکنولوژی (فن‌آوری) :

تکنولوژی یکی از عوامل موثر و تعیین کننده در ساختار سازمانی است و تغییرات و تحولات تکنولوژیکی باعث پیدایش صنایع و مشاغل جدید و از بین رفتن یا بی‌اهمیت شدن بعضی از صنایع و مشاغل قبلی می‌گردد. بنابراین ورود تکنولوژی به سازمان محدودیتها و فرصتهایی را پدید می‌آورد که از جمیع جهات بر سازمان تاثیر می‌گذارد. تکنولوژی ترکیب جدیدی از تلاش انسان، ماشین‌ها و تجهیزات و روشهای انجام کار را ایجاد می‌کند که نیازمند آمادگی سازمان در جهت پذیرش و انتخاب ترکیب صحیح می‌باشد. در مفهوم واقعی تکنولوژی، اتفاق نظر کامل وجود ندارد. برداشتهای متفاوت از تاثیر تکنولوژی در سازمان شده است همچین سطوح تجزیه و تحلیل تاثیر تکنولوژی در سازمان نیز متفاوت بوده است و عده‌ای کل سازمان را بعنوان استفاده کنندگان تکنولوژی‌های متفاوت و حتی عده‌ای دیگر فرد را بعنوان یک واحد تاثیرپذیر تکنولوژی مورد بررسی قرار داده‌اند.

به همین جهت تعریف واحدی از تکنولوژی ارائه نشده است.

به هر حال، تکنولوژی عبارتی است که برای هر نوع سازمانی قابل کاربرد است. سازمانها همگی اعم از صنعتی و خدماتی از تکنولوژی استفاده می‌کنند. همه سازمانها به این منظور بوجود آمده‌اند که تغییری را در «شیء» بوجود آورند و ایجاد این تغییر مستلزم داشتن تکنولوژی است. البته شیء مذکور حتما نباید دارای شکل ظاهری و مادی باشد، بلکه می‌تواند شامل مواردی مثل اطلاعات، نمادها و حتی افراد نیز باشد. محسوس و ملموس بودن یا نبودن شیء مورد تغییر در سازمان، تاثیری در مفهوم و اهمیت تکنولوژی به طور عام ندارد به عبارت دیگر بعنوان عامل موثر هماهنگی که در یک پالایشگاه نفت مورد بررسی قرار می‌گیردبه همان نحو نیز در یک موسسه بیمه مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.(Scott . Bedeian . 1986)

تکنولوژی در جهان پیشرفته امروز، همان گنج پر ارزشی است که نوع بشر پس از قرن‌ها تلاش برای دانستن و کاربرد دانشها برای زندگی بهتر و آسانتر بدست آورده است و در یک کلام می‌توان گفت تکنولوژی دستاورد دانش است. (هوا کیمیان، 1374، ص 20)

علم، صنعت و تکنولوژی می‌توانند جامعه و جهان را متحول کنند تا آن حد که پایه‌گذار تحولهای تاریخی باشند و جوامع بشری را از دورانی به دوران دیگر، با ویژگی‌های کاملا متفاوت انتقال دهند. «ژان ـ ژاک سروان ـ شرایبر» نویسنده کتاب (تکاپوی جهانی)‌از لحظه‌های استثنایی و دگردیسی جوامع سخن می‌گوید که پیشرفت تکنولوژی زمینه‌ساز آن خواهد بود. شرایبر می‌گوید «ما در لحظه‌ای استثنایی از دگردیسی جوامع از جمله جامعه خودمان (فرانسه) زندگی می‌کنیم، لحظه‌ای که نظیر آن در طول قرن‌ها کمتر پیش می‌آید. … شرایبر برای اثبات این سخن به پیشگفتار کتاب «تکاپوی آمریکا» استناد می‌کند.

پنج قرن پیش، رابله و سروانتز، بر پایه اختراع صنعت چاپ، جهش بزرگ نورزایش (رنسانس) را بنا نهادند. و نظم اخلاقی را به لرزه در آوردند. زیر و رو شدن فنون در ساختهای اجتماعی و الگوی ذهنی جامعه قرون وسطی شکاف ایجاد کرد. این ضربه «نوزایش» را بوجود آورد.

شرایبر ابراز امیدواری می‌کند که این بار تحول جهان به گونه‌ای باشد که همه جوامع از دستاوردهای آن برای رفاه و بهرورزی بهره گیرند. او می‌گوید «البته اراده و حماسه را نباید از ماشین‌های کوچکی که مردمان سواحل اقیانوس آرام یکی پس از دیگری به خدمت ذکاوت انسانها در می‌آورند، انتظار داشت. اگر قرار است و باید جامعه اطلاعات که هم اکنون جانشین جامعه صنعتی فرو پاشیده می‌شود، به اشتغال کامل استعدادهای همه بیانجامد و درهای آینده را بر روی ما و پنج میلیارد انسان دیگر پیش از پایان نفت، بگشاید، یک انقلاب اجتماعی آنهم همین امروز ضروری است…»

با این تفاسیر باز بنظر می‌رسد که هنوز نمی‌توان تعریف جامعی را از تکنولوژی ارائه داد ما در این پژوهش پس از بررسی تعاریف متعدد از تکنولوژی تعریف هنری مینتزبرگ از تکنولوژی را جامع‌تر یافتیم مینتز برگ تکنولوژی را عبارت از ابزاری می‌داند که برای دگرگون کردن «وارده یاin Put » به «ستاده یا Out Put» در هستة عملیاتی بکار می‌رود. مجموع تکنولوژیهای مورد استفاده در سازمان، نظام فنی سازمان را تشکیل می‌دهند که شامل سه تکنولوژی، انسانی، ماشینی و روشهای انجام کار می‌باشد. (مینتز برگ، 1371 ص 17)

همانطور که در صفحات پیشین اشاره کردیم تکنولوژی یکی از عوامل تاثیرگذار بر ساختار سازمانی است. و از نخستین سالهای انقلاب صنعتی آنچه نقطه همگرایی صاحب نظران قرار گرفت، فن‌آوری و پیشرفتهای آن بود که ضمیمه استمرار انقلاب را فراهم آورد. تاثیر فن‌آوری بر روابط افراد، گروهها و سازمانها مورد توجه صاحبنظران قرار گرفت و در طول سالهای قرن بیستم تحقیقات قابل ملاحظه‌ای به منظور شناخت ماهیت و عوامل موثر در فن‌آوری صورت گرفته است در اینجا ما به چند نمونه اشاره خواهیم کرد:

1- پژوهش وود وارد[3]:

خانم جون وود وارد (1971 ـ 1916 م) استاد جامعه شناسی صنعتی دانشگاه علوم تکنولوژی امپریال دانشگاه لندن بود او تحقیقات خود را در دانشگاه لیورپول شروع کرد ولی اشتهارش را مرهون مطالعاتی است که وی متعاقبا در سمت مدیره واحد پژوهش‌های مناسبات انسانی در دانشکده فنی اسکس جنوب شرقی بر روی تکنولوژی و ساختار در شرکتهای تولیدی بعمل آورده است. بعدها او و همکارانش، ضمن توسعه مطالعات یاد شده بر عمق آنها نیز افزودند. وود وارد و همکارانش حدود 100 شرکت را مورد مطالعه قرار دادند که اطلاعات بدست آمده از هر شرکت با شرکتهای دیگر متفاوت بود شاید یکی از دلایل متفاوت بودن نتایج اندازه شرکتها بود که یکی شاید 10 کارمند و دیگری 100 کارمند داشت. (نمودار 1 ـ2)

وود وارد سازمانها را در سه گروه کلی فره‌مند، سنتی و بور و کراتیک جای داد و در این نوع طبقه‌بندی نکاتی از قبیل: سلسله مراتب اداری بین بالاترین و پایین‌ترین سطح، حیطة نظارت و یا میانگین افرادی که زیر نظر یک سرپرست بکار اشتغال دارند، میزان ابهام یا وضوح در شرح وظایف کارکنان، حجم مکاتبات و دستور العمل‌ها، میزان تقسیم وظایف کارشناسان و متخصصین مورد نظر وی بودند. وود وارد درمی‌یابد که سازمانها از نظر ویژگی‌های بالا با هم متفاوت هستند. مثلا در یکجا افراد تحت سرپرستی یک سرپرست خیلی کم بودند و در جایی دیگر شاید 80 تا 90 نفر. سلسله مراتب در واحدهای تولیدی از حداقل 2 تا حداکثر 8 رده می‌رسید و ارتباطات در جایی بکلی بصورت شفاهی انجام می‌گرفت اما در جایی دیگر همین ارتباطات کلا بصورت کتبی صورت می‌پذیرفت. او از خود پرسید این تفاوتها ناشی از چیست؟

گروه خانم وود وارد برای یافتن پاسخ به سوال فوق ابتدا فرض کردند که ممکن است اندازه یا سوابق تاریخی سازمانها دلیل اختلافشان باشد. اما به جوابی نرسیدند. ولی وقتی تفاوت بین فنون متفاوت تولید بررسی گردید، معلوم شد واقعا فن‌آوری تولید با سلسله مراتب،‌ حیطه نظارت و آن ویژگی‌های سازمانی فوق الذکر ارتباط دارد. وود وارد و همکارانش ادعا نکردند که فن‌آوری تنها عامل موثر در ساختار یک سازمان است همچنان که نگفتند مدیران نمی‌توانند بر ساختار سازمان‌ها اثر بگذارند اما تاکید کردند که‌ فن‌آوری در ساختار سازمان اثر عمده‌ای دارد.

نتایج اصلی تحقیقات خانم وود وارد بشرح ذیل می‌باشد:

1ـ ساختار سازمان با فن‌آوری ارتباط دارد.

2ـ سلسله مراتب همراه با پیچیدگی فن‌آوری تولید بیشتر می‌شود.

3ـ تعداد افراد تحت نظارت در تولید انبوه بیشترین ولی در تولید سفارشی و پیوسته پایین است.

4ـ‌ هزینه نیروی کار همراه با افزایش پیچیدگی فن‌آوری کاهش می‌یابد و از 36 درصد تولید سفارشی 34 درصد از کل هزینه‌های تولید در تولید انبوه به 14 درصد در تولید پیوسته می‌رسد.

5 ـ نسبت کارکنان اداری و سرپرستی به کارگران ساعت مزد با پیچیدگی فن‌آوری کاهش می‌یابد.

6ـ با پیچیدگی فن‌آوری سطح تحصیلات کارکنان بالا می‌رود.

7 ـ با افزایش پیچیدگی فن‌آوری، حیطه نظارت مدیریت سطح بالا افزایش می‌یابد.

8 ـ‌ سازمان تولید سفارشی و پیوسته انعطاف‌پذیر است ولی در تولید انبوه شرح وظایف، مقررات و مسئولیتها دقیقا باید رعایت شود.

9 ـ ارتباطات کتبی بخصوص در تولید انبوه بیش از ارتباطات کتبی در تولید سفارشی و پیوسته است.

10 ـ تقسیم کار و تخصص در تولید انبوه شدید است.

11 ـ علی‌رغم نیاز به کنترل شدیدتر در تولید انبوه، فاصله مدیریت با سرپرستی بیشتر است.

(رحمان سرشت، 1377، ص 134 ـ 132)

لازم به یادآوری است که خانم وود وارد شرکتهای مورد مطالعه خویش را به سه دسته ذیل تقسیم کرد:

1 ـ تولید تک محصولی و دسته‌های کوچک[4]که این شرکتها معمولا به صورت کارگاه هستند و سفارشات اندک می‌گیرند و بر طبق خواست مشتری عمل می‌کنند و در نتیجه استفاده بسیاری زیادی از دستگاههای پیشرفته و مکانیزه ندارند.

2 ـ تولید انبوه و دسته‌های بزرگ[5]که یک نوع فرایند تولید یا ساخت است که از قطعات استاندارد استفاده می‌کند و سیستم تولید نسبتا طولانی است.

3 ـ فرایند تولید مستمر[6]در فرایند تولید مستمر همه کارها بوسیله دستگاههای پیشرفته و مکانیزه انجام می‌شود. در این فرایند چیزی بنام شرع یا متوقف ساختن دستگاه وجود ندارد. (دفت، 79، ص 211 ـ 207)

 


1- M. I. S. Services

2- Office Automation - O. A

[3]- Wood ward

[4]- Small - batch Production

[5] - Large -batch Production

[6] - Continuous Process Production

دانلود تحلیل فناوری اطلاعات (IT)

  • امین پورحسینی
۳۰
تیر
۹۸


  • امین پورحسینی
۲۹
تیر
۹۸


پایان نامه مکانیابی ایستگاه های را آهن زیر زمینی شهری مطالعه موردی متروی تهران

پایان نامه مکانیابی ایستگاه های را آهن زیر زمینی شهری مطالعه موردی متروی تهران دانشگاه علم و صنعت ایران 212 صفحه pdf

دانلود پایان نامه مکانیابی ایستگاه های را آهن زیر زمینی شهری مطالعه موردی متروی تهران

پایان نامه 
 مکانیابی 
ایستگاه های راه آهن
 مترو تهران
دسته بندی طرح ،پروژه،تحقیق،word،ppt شهرسازی
فرمت فایل pdf
حجم فایل 5483 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 212

دانلود پایان نامه مکانیابی ایستگاه های را آهن زیر زمینی شهری مطالعه موردی متروی تهران

  • امین پورحسینی
۲۹
تیر
۹۸


تعیین ضریب گیاهی و پهنه بندی نیاز آبی سیب زمینی

تعیین ضریب گیاهی و پهنه بندی نیاز آبی سیب زمینی

دانلود تعیین ضریب گیاهی و پهنه بندی نیاز آبی سیب زمینی

تعیین ضریب گیاهی و پهنه بندی نیاز آبی سیب زمینی
دسته بندی سایر رشته ها
فرمت فایل zip
حجم فایل 665 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 100

مقدمه
اهمیت کشت سیب زمینی
اهمیت سیب زمینی در ایران   
منطقه مورد مطالعه
بررسی منابع
سابقه تحقیقات در زمینه تبخیر -تعرق
عوامل موثر بر تبخیر و تعرق
روش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد ( FAO )
روش پنمن 
فرمول پنمن اصلاح شده FAO24
روش پنمن _ مانتیس
روش فائو – پنمن- مانتیس
لایسیمتر
تارخچه ساخت لایسیمتر
انواع لایسیمتر 
طبقه بندی لایسیمترها از نظر ساختمانی
مواد و روشها
محل انجام طرح
معرفی طرح و نحوه ساخت لایسیمتر
تعیین بافت خاک
تهیه بستر و نحوه کشت
اندازه گیری رطوبت خاک
تعیین پتانسیل آب در گیاه
محاسبهَ ضریب گیاهی
بررسی تاثیر خشکی ایستگاهها بر داده‌های هواشناسی
پهنه بندی نیاز آبی سیب زمینی
بحث و نتیجه‌گیری
بافت خاک
اندازه گیری پتانسیل آب در گیاه
محاسبه ضریب گیاهی (kc) سیب زمینی
محاسبه تبخیر ـ تعرق و تحلیلهای آماری
پهنه بندی نیازآبی گیاه سیب زمینی
بحث در مورد نتایج
نتیجه گیری
 

دانلود تعیین ضریب گیاهی و پهنه بندی نیاز آبی سیب زمینی

  • امین پورحسینی
۲۹
تیر
۹۸


کارگاه آماده سازی زمین

فایل های با ارزش درس کارگاه آماده سازی زمین طراحی شهرک مسکونی نمونه موردی مهرشهر اهواز شامل گزارش و نقشه موقعیت محدوده برداشت وضع موجود طرح تفصیلی محدوده مغایرت های وضع موجود و طرح مصوب کاربری شبکه معابر تیپ بندی قطعات نقشه تفکیکی محدوده و 5 تیپ پلان معماری با ابعاد مختلف بسیار دقیق و با محاسبات

دانلود کارگاه آماده سازی زمین

کارگاه آماده سازی زمین
طراحی شهرک مسکونی
اهواز
مهرشهر
دسته بندی طرح ،پروژه،تحقیق،word،ppt شهرسازی
فرمت فایل dwg
حجم فایل 10461 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30

دانلود کارگاه آماده سازی زمین

  • امین پورحسینی
۲۹
تیر
۹۸


مقاله طراحی شکل زمین در جهت بازتاب الگوهای طبیعی

منظر شهریروستایی در جلوه های پرداخت محیط طبیعی پژوهشی کامل و جامع بهمراه بررسی نمونه های موردی بصورت فایل word

دانلود مقاله طراحی شکل زمین در جهت بازتاب الگوهای طبیعی

روستا
 منظر روستایی
دانش بومی
پایداری
منظر فرهنگی
معماری منظر
محیط طبیعی
منظرسازی
طراحی
شکل زمین
الگوهای طبیعی
منظر شهریروستایی
دسته بندی طرح ،پروژه،تحقیق،word،ppt شهرسازی
فرمت فایل docx
حجم فایل 2024 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20

بخشی از چکیده:

روستاها نقش مهمی در صیانت از ارزش های محیطی و فرهنگ اقوام و دانش بومی دارند. دراین میان قابلیت های محیط طبیعی و بویژه چگونگی پرداخت منظر روستایی با تکیه بر بعضی عناصر طبیعی بسیار با اهمیت است. براساس مطالعات، بررسی این موضوع  می تواند مبین برخی جنبه های بوم شناسی منظر و نیز ارائه دهنده برخی ویژگی های حفظ تعادل در بوم و چگونگی دوام عناصر طبیعی در شرایط خاص اقلیمی زمینه های کیفی زندگی باشد.

در اینجا هدف ارائه بخشی از نتایج پژوهش های انجام شده در زمینه بررسی ماهیت و معرفی ویژگی های منظر روستایی با تکیه بر جنبه های محیط طبیعی و شرایط خاص بومی از دیدگاه معماری منظراست. در این زمینه نیز مهمترین پرسش ها در مورد چگونگی اسکان و پایداری محیطی، جلوه های بوم شناسی در ساختار منظر روستایی و نهایتا ارزش های محیط طبیعی است.

روش کار، مطالعه منابع و متون تخصصی معتبر در زمینه روستا و نیز بررسی های میدانی بعضی از سکونتگاه های خاص روستایی درایران و  برخی کشورهای جهان بوده است.

دانلود مقاله طراحی شکل زمین در جهت بازتاب الگوهای طبیعی

  • امین پورحسینی
۲۹
تیر
۹۸


نوسازی محله همت اباد شهر اصفهان با استفاده از روش تنظیم مجدد زمین

نوسازی محله همت اباد شهر اصفهان با استفاده از روش تنظیم مجدد زمین

دانلود نوسازی محله همت اباد شهر اصفهان با استفاده از روش تنظیم مجدد زمین

نوسازی محله همت اباد شهر اصفهان با استفاده از روش تنظیم مجدد زمین
دسته بندی فایلهای با ارزش سایر رشته ها
فرمت فایل pdf
حجم فایل 374 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14

نوسازی محله همت اباد شهر اصفهان با استفاده از روش تنظیم مجدد زمین

دانلود نوسازی محله همت اباد شهر اصفهان با استفاده از روش تنظیم مجدد زمین

  • امین پورحسینی
۲۹
تیر
۹۸


بررسی و مقایسه عزت نفس بین جانبازان 50 درصد به بالا و افراد عادی

پژوهش حاضر به منظور بررسی و مقایسه عزت‌نفس بین جانبازان 50 درصد به بالا و افراد عادی (30 تا 50 سال شهر تهران) صورت گرفته است

دانلود بررسی و مقایسه عزت نفس بین جانبازان 50 درصد به بالا و افراد عادی

بررسی و مقایسه عزت نفس بین جانبازان 50 درصد به بالا و افراد عادی
دسته بندی فایلهای با ارزش سایر رشته ها
فرمت فایل doc
حجم فایل 133 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 153

چکیده
پژوهش حاضر به منظور بررسی و مقایسه عزت‌نفس بین جانبازان 50 درصد به بالا و افراد عادی (30 تا 50 سال شهر تهران) صورت گرفته است. طرح پژوهشی از نوع مقایسه‌ای بود و از طیق نمونه‌گیری در دسترس و تصادفی 60 متر جانباز و افراد عادی انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه 30 سوالی عزت‌نفس آیزنگ بود. فرضیه تحقیق با استفاده از روش t استودنت مورد بررسی قرار گرفت و نتیجه، در سطح اطمینان 99% فرضیه تحقیق مبنی بر بالاتر بودن عزت‌نفس جانبازان در مقایسه با افراد عادی ردو فرض صفر مورد قبول واقع شد و این نتیجه حاصل شد، بین عزت‌نفس جانبازان و افراد عادی تفات معنادار و محسوسی وجود ندارد.


فهرست مطالب:

عنوان                                                                                                                 صفحه

چکیده

فصل اول- طرح تحقیق

مقدمه..................................................................................................................... 2

بیان مسئله............................................................................................................. 3

اهمیت و ضرورت پژوهش.................................................................................... 5

هدف پژوهش......................................................................................................... 9

فرضیه پژوهش .................................................................................................... 9

تعاریف عملیاتی متغیرهای پژوهش....................................................................... 10

فصل دوم- ادبیات و پیشینه تحقیق

مقدمه .................................................................................................................... 12

خود و تعاریف آن................................................................................................. 13

نظریه‌های خود در روانشناسی............................................................................. 20

احترام به خود: احساس ارزشمندی...................................................................... 23

پذیرش (خود، دیگران، طبیعت).............................................................................. 25

ثبات خویشتن و هماهنگی خویشتن....................................................................... 26

گرایش به پایداری درونی...................................................................................... 27

وجود خودپنداشت................................................................................................. 28

آیا انسان دارای دو نفس است.............................................................................. 33

تحقیر و تجلیل نفس............................................................................................... 34

تعریف عزت نفس.................................................................................................. 36

اهمیت عزت نفس................................................................................................... 38

عزت نفس از نظر روانشناسان............................................................................. 41

نظریات مربوط به عزت نفس................................................................................ 42

منشاء و طبیعت عزت نفس ................................................................................... 44

اعتماد به نفس: احساس سودمندی....................................................................... 48

ارتباط عزت‌نفس با خود پنداره و خود ایده‌آل...................................................... 51

تفاوت عزت با احساس عزت................................................................................. 54

اسلام و عزت نفس................................................................................................ 56

عزت نفس فردی و عزت نفس جمعی.................................................................... 60

از عزت نفس بالا یا پائین چه چیز استنباط می‌شود.............................................. 63

عزت نفس و مناعت طبع........................................................................................ 67

رشد عزت نفس..................................................................................................... 70

شرایط اساسی عزت نفس..................................................................................... 72

آثار عزت نفس....................................................................................................... 78

احساس عزت نفس................................................................................................ 81

منابع عزت نفس..................................................................................................... 82

ارکان عزت نفس.................................................................................................... 83

ابعاد اعتماد وعزت نفس........................................................................................ 86

تظاهرات عزت نفس............................................................................................... 87

حقایقی چند در مورد عزت نفس........................................................................... 88

تحقیقات انجام شده در زمینه عزت نفس............................................................... 89

توصیه‌هائی در جهت حصول به اعتماد و اتکا به نفس......................................... 93

تعریف جانباز......................................................................................................... 95

توصیف جانبازان انقلاب اسلامی از دیدگاه مردم................................................. 97

خصوصیات جانباز................................................................................................ 99

انتظارات جانباز..................................................................................................... 100

خصوصیات و نیازهای جامعه جانبازان............................................................... 101

شناخت جانباز....................................................................................................... 106

هدف جانباز........................................................................................................... 107

چگونگی مقابله با مشکلات (معلولین و جانبازان).................................................. 108

اهمیت تصویر ذهنی درافراد جانباز...................................................................... 111

عوامل اهمیت مطالعه تصویر ذهنی در افراد جانباز.............................................. 112

علل ایجاد مشکل در جانباز................................................................................... 116

تحلیل مبانی روان‌شناختی جانباز مبتنی بر هدف................................................... 116

تحقیق انجام شده در زمینه جانبازان.................................................................... 121

آزمون عزت نفس آیزنگ....................................................................................... 121

فصل سوم- روش تحقیق

طرح تحقیق............................................................................................................. 124

جامعه آماری......................................................................................................... 124

نمونه منتخب.......................................................................................................... 125

روش نمونه‌گیری................................................................................................... 125

ابزار سنجش.......................................................................................................... 125

شیوه نمره‌گذاری پرسشنامه عزت نفس آیزنگ..................................................... 126

اعتبار پرسشنامه عزت نفس آیزنگ....................................................................... 126

روشهای آماری پژوهش....................................................................................... 126

فصل چهارم- نتایج تحقیق

1-   یافته‌های توصیفی............................................................................................ 129

2-   یافته‌های مربوط به تحلیل نتایج در چارچوب فرضیه..................................... 130

فصل پنجم- بحث ونتیجه‌گیری

1- خلاصه پژوهش............................................................................................... 132

2- نتیجه پژوهش.................................................................................................. 133

3- محدودیت‌های پژوهش..................................................................................... 133

4- پیشنهادات........................................................................................................ 133

منابع...................................................................................................................... 135

پیوستها

جدول نمرات عزت‌نفس جانبازان........................................................................... 138

جدول نمرات عزت‌نفس افراد عادی....................................................................... 139

پرسشنامه عزت نفس آیزنگ................................................................................. 140

پاسخ‌نامه عزت نفس آیزنگ................................................................................... 143

فهرست جدولها:

جدول 1-4- یافته‌های توصیفی نمرات عزت‌نفس جانبازان و افراد عادی............ 129

جدول 2-4- نتایج آزمون T مستقل برای عزت نفس جانبازان و افراد عادی...... 130

فهرست نمودار:

نمودار 1-4

میانگین نمرات عزت نفس جانبازان و افراد عادی................................................. 129

دانلود بررسی و مقایسه عزت نفس بین جانبازان 50 درصد به بالا و افراد عادی

  • امین پورحسینی
۲۹
تیر
۹۸


پاورپوینت رابطه بین شیوه های تامین مالی و درصد تغییرات و فرایند سرمایه

یکی از مباحث مهم در مدیریت مالی اندازه گیری و کاربرد هزینه سرمایه شرکت می باشد که معمولاً در اتخاذ تصمیمات

دانلود پاورپوینت رابطه بین شیوه های تامین مالی و درصد تغییرات و فرایند سرمایه

پاورپوینت رابطه بین شیوه های تامین مالی و درصد تغییرات و فرایند سرمایه
دانلود پاورپوینت رابطه بین شیوه های تامین مالی و درصد تغییرات و فرایند سرمایه
خرید پاورپوینت رابطه بین شیوه های تامین مالی و درصد تغییرات و فرایند سرمایه
خرید و دانلود پاورپوینت رابطه بین شیوه های تامین مالی و درصد تغییرات و فرایند سرمایه
خرید و دانلود پاورپوینت حسابداری
دسته بندی فایلهای با ارزش سایر رشته ها
فرمت فایل ppt
حجم فایل 605 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14

پاورپوینت رابطه بین شیوه های تامین مالی و درصد تغییرات و فرایند سرمایه

 

•یکی از مباحث مهم در مدیریت مالی اندازه گیری و کاربرد هزینه سرمایه شرکت می باشد که معمولاً در اتخاذ تصمیمات سرمایه گذاری و هم چنین راههای مختلف تامین مالی به عنوان اصل مهم تلقی می شود.

•برای محاسبه سرمایه شرکت ابتدا بایستی راههای مختلف کسب مانع مالی را بشناسیم .

تامین مالی به اشکال مختلف صورت می پذیرد :

.     استقراض

.     صدور سهام

.      انباشت کردن سود شرکت

اما به طور کلی 2 نوع است :

کوتاه مدت

-  بلند مدت

استقراض از بانک در قالب وام های بانکی

انتشار اوراض قرضه

انتشار سهام ممتاز

انتشار سهام عادی جدید

سود انباشته

دانلود پاورپوینت رابطه بین شیوه های تامین مالی و درصد تغییرات و فرایند سرمایه

  • امین پورحسینی